Πειραματική μουσική

MICHAEL NYMAN

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

24,50

Κωδικός προϊόντος: 978-960-99798-4-9 Κατηγορία:
000
Τίτλος

Πειραματική μουσική

Γενικές Πληροφορίες

Συγγραφέας

Μετάφραση

Δανάη Στεφάνου

Επιμέλεια μετάφρασης

Παναγιώτης Κανελλόπουλος

Επιστημονική επιμέλεια

Δανάη Στεφάνου

Επιμέλεια-διόρθωση

Ευδοξία Μπινοπούλου

Ημερομηνία Έκδοσης

Δεκέμβριος 2011

Αριθμός σελίδων

ISBN

978-960-99798-4-9

Κατηγορία

Θέατρο - Μουσική

Σύνοψη

Το ανά χείρας βιβλίο σκιαγραφεί την ανάδυση μιας, αγγλοαμερικανικής κυρίως, μουσικής παράδοσης που προέκυψε μέσα από τις ιδέες και τη μουσική του John Cage και διαφοροποιήθηκε ριζικά από το συντηρητικό αισθητικό πλαίσιο της ευρωπαϊκής μεταπολεμικής αβανγκάρντ. Οι καλλιτέχνες στους οποίους αναφέρεται (Μorton Feldman, Christian Wolff, David Tudor, Cornelius Cardew, Αlvin Lucier, Steve Reich, Fluxus, AMM, MEV και πολλοί άλλοι) ασχολήθηκαν με τη μουσική ως διαδικασία χωρίς την επιδίωξη ενός τελικού προϊόντος. Διεύρυναν τα όρια της μουσικής συνθέτοντας έργα με ευέλικτη δομή, χρησιμοποιώντας δημιουργικά την τυχαιότητα, την περφόρμανς, τα αυτοσχέδια ηλεκτρονικά συστήματα και τον ελεύθερο αυτοσχεδιασμό. Ο Michael Nyman συγκεντρώνει αυτές τις προσεγγίσεις και καταγράφει για πρώτη φορά την ιστορία τους σε μια ενιαία αφήγηση. To βιβλίο κυκλοφόρησε αρχικά το 1974 και επανεκδόθηκε το 1999, παραμένοντας μέχρι σήμερα η κύρια βιβλιογραφική πηγή για την ιστορία της πειραματικής μουσικής.

Συγγραφέας

Μετά την έκδοση του βιβλίου Πειραματική μουσική το 1974, ο Michael Nyman έγινε συνθέτης. Το 1977 ίδρυσε το σχήμα Michael Nyman Band και, εκτός από τα βραβευμένα σάουντρακ για τις ταινίες Το συμβόλαιο του σχεδιαστή, Ο μάγειρας, ο κλέφτης, η γυναίκα του και ο εραστής της και Μαθήματα πιάνου, έγραψε συναυλιακή μουσική και όπερες, από τις οποίες η πιο γνωστή είναι O άνθρωπος που πήρε τη γυναίκα του για καπέλο. Ως μουσικολόγος και μουσικοκριτικός στο περιοδικό Τhe Spectator κατά τη δεκαετία του ’60, ασχολήθηκε έμπρακτα με την πειραματική παράδοση, η οποία περιγράφεται σε αυτό το βιβλίο και αποτέλεσε με τη σειρά της αφετηρία για τη δική του συνθετική πορεία.

Περιεχόμενα

Εικόνες και παραδείγματα 11
Πρόλογος στην ελληνική έκδοση 13
Πρόλογος του Brian Eno 23
Πρόλογος στη δεύτερη έκδοση (1999) 27

1. Ορίζοντας την πειραματική μουσική 33
2. Ιστορικό υπόβαθρο 69
3. Το ξεκίνημα (1950-1960): Feldman, Brown, Wolf f, Cage 91
4. Βλέποντας, ακούγοντας: Fluxus 117
5. Ηλεκτρονικά συστήματα 139
6. Aπροσδιοριστία, 1960-1970:Ichiyanagi, Ashley, Wolff, Cardew, Scratch Orchestra 165
7. Η μίνιμαλ μουσική, ο επαναπροσδιορισμός και η νέα τονικότητα 201

Επιλεγμένες βιβλιογραφικές πηγές 241
Δισκογραφία πειραματικής μουσικής, από τον Robert Worby 245
Προτεινόμενη συμπληρωματική βιβλιογραφία (δημοσιεύσεις μετά το 1974) 261
Ευχαριστίες 263
Παράρτημα: Μεταφράσεις λεκτικών συνθέσεων 267
Ευρετήριο 281